Dag 61 Radicofani - San Lorenzo Nuovo (18 juli)

18 juli 2019 - San Lorenzo Nuovo, Italië

IMG_4969

Iedereen staat vroeg op om met zijn allen aan de grote tafel te ontbijten met koffie en thee. We worden al een soort van familie. Een groepje met de Japanners (75 en 70 jaar doen de hele VF vanuit Canterbury!!), François de Fransman (69, ook vanuit Canterbury) en de Italiaanse Christiana (29) en ik lopen gezamenlijk op. Grootste deel van  de tijd praat ik met Christiana, ziekenhuisdokter in Bologna, zo krijg ik ook mee dat de jongere generatie het niet makkelijk heeft met (vast) werk en huis te vinden, ook voor dokters en dat de politiek niet overhoudt. Mijn rugzak vindt ze erg eighties. Om een uur of 1 komen we aan in Acquapendente, de gewoonte van de Japanners (het eindpunt moet letterlijk worden bereikt ook al is het voorbij het centrum, rare jongens die Japanners) en de Fransman is om dan als eerste een grote bier te nemen. Hier doe ik altijd aan mee, helaas moet ik daarna nog wel een kleine 10 km verder naar San Lorenzo de Nuovo. Even doorbijten, dat moet bij wandelen wel vaker. Neem na de bier afscheid. De route vandaag was eerst een lange mooie afdaling, daarna een tussenstuk met nogal drukke autoweg. De VF kan op meer dan sommige stukken wel wat upgrading gebruiken. Overnacht bij een restaurant met een aantal kamers aan de overkant van de weg, heb gelezen bij de recensies dat de mevrouw uitstekend kan koken, nou dat blijkt te kloppen!! En op het eind nog een semifreddo allo yoghurt greco e frutti di bosco en een espresso en ook nog een glaasje limoncello van de zaak.

Vandaag 34 km (max 30 graden)

1. Andre en Ellen:
    20 juli 2019
    Hey Jelle, kaum zu glauben zeg, je bent er bijna! Wat heb je dat super snel gedaan. Petje af hoor! Heel erg leuk om al jouw belevenissen zo te lezen. Ik ga je verhaaltjes missen. Kun je niet van Rome weer terug naar huis lopen? Je hebt immers nog tijd zat voordat je weer aan het werk moet, ha, ha!