Dag 64 Sutri - Formello (21 juli)

21 juli 2019 - Formello, Italië

IMG_5172

Vandaag al om 7 uur vertrokken, eerst langs het oude amfitheater van Sutri en daarna een mooie wandeling met veel bomen en dus schaduw. Onderweg nog een extra ontbijtje in Monterosi, ik moest in Italië even wennen aan alleen een zoet broodje met koffie. Ik zou inmiddels niet meer anders willen. Kom al om half 3 aan in Formello een klein stadje. Even flink zoeken en dan stap ik zo de woonkamer van het gezin binnen, er wordt gelijk koffie gezet en krijg ook nog een bakje fruit en een glaasje perensap. Ondertussen legt de neef uit hoe de nieuwe televisie werkt en daarna moet hij ook nog met de computer aan de slag. Mijn kamer zit aan het terras van de familie, waar ik ook kan zitten. Het is net of ik thuis ben en al helemaal als ik daarna een bergetappe van de tour kan kijken. Ik wil morgen al om 6 uur starten en de mevrouw vindt dat geen probleem voor het ontbijt. Daarna het stadje nog even in en er blijkt van alles te doen. Ga om 7 uur naar een optreden van een klassiek orkest (3 violistes en een cellist (dus geen altviolist)) echt heel mooi ook door de historische ambiance. Als je dan bij de intense vioolklanken even terugdenkt aan de unieke momenten van de reis dan krijg je toch iets van een traantje in je oog. Puur door de muziek, hoor zelf de video maar eens. Bezinken is er niet bij want gelijk door naar het bierfestival waar ik bij de biertruck uit 12 tapbieren kan kiezen, krijgt ze allemaal uitgelegd en kies voor de eerste met peper. Speciaal bier schijnt populair te worden in Italië. Bij een andere stand haal ik een hamburger in een grote panini  en je hebt een perfecte maaltijd.

En morgen naar ROME.

Vandaag 35 km (max 33 graden)

1. Jacqueline Visser:
    21 juli 2019
    Jeetje Jelle, je bent er bijna. Je hebt het gewoon gedaan. Goed zeg. Geniet nog van je laatste wandeldag. Een fijne vakantie daar nog samen met Saskia. Ik ga je prachtige verhalen missen, waardoor ik een heel klein beetje met je mee konden reizen
  2. Nynke Beintema:
    22 juli 2019
    Geniet van je laatste kilometers en heel veel plezier samen in la bella Roma!!
  3. Ronald:
    22 juli 2019
    Veel plezier met je laatste etappe. Wat is dat snel gegaan zeg.