Dag 10 Megen - Dordrecht (6 juli 2022)

6 juli 2022 - Dordrecht, Nederland

Woensdag 6 juli Megen - Dordrecht

Vandaag een prachtige tocht over vooral de dijken langs de Maas. Ontbijt onderweg met uitzicht op de Maas en blatende schapen die ook eten krijgen.

Maas

Drink een kopje koffie in Hedel en praat bij het zoeken van de route nog met (gepensioneerde) boer over de stikstofcrisis. Er moet iets gebeuren maar niet op deze manier. Moet ook weer vaak met de pont, maar liefst 3 keer langs de afgedamde Maas voor Woudrichem en slot Loevestein. Laatste stuk is door de Biesbosch, dit is anders dan ik mij had voorgesteld. Vooral wijds en gebruikt als boerenland, niet ruig met allemaal water en bos. Dat zal wel het afgezette deel zijn voor de gebroeders bever. Koop op de pont voor mijn moeder nog een vingerhoedje voor haar verzameling, volgens de pontvrouw een uniek collecters item.

pont SteurgatBiesbosch

Zelf heeft ze enkele honderden verzameld van over de gehele wereld. Steek ook de zeer brede Nieuwe Merwede nog over en bereik snel daarna de camping in Dordrecht.

vandaag .. km gefietst (ongeveer 21 graden)