Dag 7 Douzy - Dinant ( 3 juli 2022)

3 juli 2022 - Dinant, België

Zondag 3 juli Douzy - Dinant

Om 8 uur vertrokken en kom al snel in Sedan op het parcours van de Tour de France terecht. Altijd leuk. Fiets in Sedan nog even naar het grootste kasteel van Europa. Daarna naar Charleville-Mézières een hele mooie stad waar ik op een groot plein lekker koffie drink.

koffie

Daarna hele lange route vlak langs de Maas met veel bossen. Mooi maar ook wel een tikje saai.

MaasLunch

Arriveer In Dinant, speedboten en hoge rotsen, waar de terrassen gezellig bomvol zitten en waar ik vlak aan de Maas kan kamperen. Bij het douchen blijkt dat er een douchemunt in moet maar de receptie is potdicht. Ook een munt van de buren biedt geen soelaas en ik moet mandiën met mijn bidons. Heb nog leuke gesprekken met de gepensioneerde buren die op elektrische fietsen heel Europa doorgaan. Hij heeft nog polsbrace om na te zijn geschept door een automobilist. Vloog letterlijk door de lucht en is er goed van afgekomen. Hield keurig rechts maar automobilist zat waarschijnlijk op telefoon te kijken. Het ongeluk zit in een klein hoekje. Haal wat etenswaar bij de supermarkt en zit heerlijk aan de Maas met een Stella Artois.

MaasMaas

Vandaag 160 km (ongeveer 22 graden)