Dag 8 Dinant - Kessenich ( 4 juli 2022)

4 juli 2022 - Kessenich, België

Maandag 4 juli Dinant - Kessenich

Vertrek al om 7 uur naar eerst Huy. Drink hier een kopje koffie en laat mijn bidons bijvullen met koud water van de biertap. Kijk even bij het begin van de muur, de enorm steile finish van de wielerklassieker De Waalse Pijl.

cafemuurmuur

Had vage plannen om omhoog te fietsen, maar met alle bagage toch wat veel gedoe. Daarna direct langs de gevaarlijke scheurtjeskerncentrale van Tihange en via Namen naar Luik, passeer dus veel oude industrie.

kerncentraleindustrie

Fiets nog even door het gezellig drukke centrum en haal een lunch bij een supermarkt. Daarna richting Maastricht, passeer de Pietersberg en ga over de Servaasbrug. Wil nog graag Sittard bereiken, maar dat is toch te ver. Na een lange dag fietsen blijkt mijn camping er niet meer te zijn, ik zie wel bordjes voor een andere camping iets verder. Helaas blijkt deze geen plek meer te hebben voor een fietser met een klein tentje. Ben nu eigenlijk wel uit gefietst maar toch maar weer verder. Na 6 km fietsen zie ik een terrein met allemaal tenten en auto’s en besluit daar even te checken of er plaats is. Het blijkt een camping voor een hondenevenement van morgen te zijn. Ik mag wel overnachten maar ene Patrick weet nog een camping vlak in de buurt. In het plaatsje is dorpsfeest met fanfare en al. Bij het bellen van het nummer bij de gesloten entree, blijk ik toch weer in België te zijn, maar er is gelukkig plaats op de mooie kleine camping (18 euro) achter bij de boer.

fanfarebiertjecamping

Vandaag  175 km (ongeveer 24 graden)