11 september 1993

11 september 1993 - Fatehpur Sikri, India

024

Na hetzelfde ontbijt als gisteren een riksja naar het station om te informeren naar treinen richting Manali. We moeten toch via Delhi. We gaan eerst vanaf het busstation met de bus naar Fatehpur Shriki, de verlaten stad die ongeveer 40 km buiten Agra ligt. Het is zeer groots, prachtig op een heuvel gelegen met een hele mooie moskee. Prachtig bewerkte gebouwen nu dus totaal uitgestorven.

025023_recht_detail026_detail

Helaas weer veel regen. Zodat we na ongeveer 2 uur maar weer teruggaan. We hebben een beetje genoeg van de regen in Agra en willen daarom het liefst vandaag nog verder reizen. Het is 4 uur maar we kunnen toch nog uitchecken! Indo guesthouse is dus echt goed met airco kamers voor 60 - 80 rp en aardige mensen. De 'superexpres' trein naar Delhi gaat om tien voor 5, op het station eten we een paar heerlijke snacks van de stalletjes. Helaas is de trein niet zo snel als gehoopt en zijn we pas om 20.15 uur in Delhi, te laat om de bus naar Manali te halen. Dan begint een vreselijke zoektocht naar een hotel. Een aanbevolen guesthouse blijkt onvindbaar, riksjarijders zijn zeer onwillend en onnozel en andere guesthouses die we bekijken zijn belachelijk duur en ook nog vies. We belanden in het Gandhiguesthouse, vieze troep en vervelende mensen voor 160 rupee, maar ja Gandhi moest eens weten. Het is inmiddels 11 uur en we kunnen nog een 'ham'(=lam)burger halen bij Wimpy voor we gaan slapen.