Dag 21 Deventer - Kampen (19 juli 2020)

19 juli 2020 - Kampen, Nederland

Nog redelijk geslapen in het tentje, maar uiteraard wel te vroeg wakker. Even snel ontbeten op de picknickbank naast de tent en om 7:40 vertrokken. Een hele  rustige route  over de rivierdijken langs de IJssel, met zicht op het plaatselijke roodbonte vee (lagere school kennis).

Roodbont
Drinken in Hasselt om 9:45 op het grote plein (omgetoverd tot 1 groot terras) voor de kerk koffie. Zien de kerkgangers in groepjes naar binnen gaan, de klokken beginnen te luiden. De deur gaat bijna dicht maar net als omme Willem en tante Janke vroeger komen ook hier sommigen net voor de preek begint binnen (hoor het klokgelui bij video’s).

Kampen
Gaan daarna naar Kampen, hier laat ik Saskia achter voor het laatste stukje naar de monding van de zijrivier van de Rijn (IJssel).

Monding IJssel

Race daar snel even heen, ben er om 12 uur, daar even kort genieten, dit laten vastleggen en weer terug naar Kampen. Ik nestel me naast Saskia op het terras voor de lunch en daarna met de trein terug naar Leeuwarden.

Finish
Vandaag 67 km met ongeveer 23 graden.

In totaliteit 1869 km en voor Saskia 600 km, die uitstekend is aangehaakt vanaf Mainz. Het was een fantastische fietstocht naar oorsprong en monding van de Rijn.

1. Ferdinand:
    19 juli 2020
    Waren weer mooie verhalen Jelle👌Zo te zien en lezen een geweldige ervaring voor je en wat een kilometers gemaakt in 3 weken tijd💪 Klasse ook van Saskia, lekker veel kilometers gemaakt en zo te zien ook lekker van genoten.
  2. Leonora:
    20 juli 2020
    Wauw Jelle, wat een prachtig omschreven tocht en wat mooi dat je een groot deel samen met Saskia hebt kunnen doen.
  3. Zahra&Nader:
    23 juli 2020
    Wat een mooie reis! Petje af ook voor indrukwekkende kilometers💪🏼
    Welkom terug!