Dag 65 Formello - Rome (22 juli)

22 juli 2019 - Rome, Italië

IMG_5219

Al om 6.15 gestart voor een tocht met opvallende veel vuilnis (stinkt ook behoorlijk), ik hoop dat de maandag vuilnisophaaldag is voor de Romeinen. Daarna op een heuvel prachtig zicht op Rome en de Sint Pieter en na daling vol gas over de Viala Angelico naar de Sint Pieter en kom net voor half een aan. Echt blij en trots dat ik het gehaald heb, maakte me niet echt zorgen maar een misstap is zomaar gemaakt. Foto laten maken door een mevrouw, die dacht waar komt deze zonderling vandaan, maar na enige twijfeling toch maar ja gezegd. Deze rond gestuurd en dan even een uurtje bijkomen op het Sint Pietersplein. Een testimonium afgehaald en dan naar het hotel om te wachten op Saskia. Die is voor achten al in het appartement en het is natuurlijk super om elkaar weer te zien. En dus lekker een paar daagjes vakantie vieren.

De volgende dag naar de Mis om 9 uur in de Friezenkerk door bisschop Hurkmans, een passende dienst over Birgitta van Zweden, patrones van de pelgrims. De bisschop geeft daarna nog een bijzondere lezing over de historie van de Friezenkerk en verstrekt mij DE oorkonde voor de pelgrimstocht uit Nederland. De kerk is op en top en dat betekent wel dat het briefje van Rinse al lang in de vuilnisbak is beland.

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn pelgrimstocht en de leuke reacties. Helaas is het (al) weer voorbij maar op naar de volgende uitdaging.

Vandaag 30 km (max 35 graden)

Op 24 juli de 2 Denen ook nog getroffen in Rome en ook nog Jack uit Boston, met wie ik op 8 juli een dag meeliep, totaal niet verwacht. Twee dagen na mijn afscheid van Jack had ik verteld aan een pelgrimsstop dat Jack een jongeman van 18 jaar na mij zou langskomen, de 2 vrijwilligers daar hadden bij het passeren totaal onverwacht  hi  Jack tegen hem  geroepen!

1. Ronald:
    22 juli 2019
    Gefeliciteerd Jelle. Wat een prestatie. Petje af.
  2. Ronald:
    22 juli 2019
    Gefeliciteerd Jelle. Wat een ongelooflijke prestatie. Petje af.
  3. Trudy Groeneveld:
    22 juli 2019
    Super gedaan, Jelle! Gefeliciteerd!!! Zo leuk om je reisverslag te lezen! Geniet nog even van Rome!!
  4. Pim en Annette:
    Gefeliciteerd, Jelle! Groeten ook aan Saskia van Pim, Annette en de kinderen
  5. Andre en Ellen:
    22 juli 2019
    Hey Jelle. Tige lokwinske! Wat een prestatie zeg! Chapeau! Groetjes aan Saskia en heel veel plezier met z'n tweetjes in Rome!
  6. Jacqueline Visser:
    Gefeliciteerd!
  7. Nynke Beintema:
    22 juli 2019
    Fantastisch, geniet van Rome met zijn tweetjes!
  8. Marijke Hansma:
    22 juli 2019
    Fantastisch Jelle, gefeliciteerd! Wat een prestatie! Ik dacht, ik kijk even hoe ver je bent, maar je bent er al 😁
  9. Rink Helfferich:
    24 juli 2019
    Prachtige prestatie Jelle!
    Ook zeer snel de route afgelegd.
    Fijne vakantie nog samen met Saskia
    De eerst volgende uitdaging zal wel beginnen in Drachten op 25 Augustus :)
  10. Ferdinand:
    24 juli 2019
    Wat een Top prestatie Jelle en was super om hier je avontuur te volgen.
    Nog lekker even samen van het mooie Rome genieten!
  11. Deine Tochter:
    Gefeliciteerd namens je collega's de veteranen van Hof en Hiem,
    Han, Lukas, Dick en Auke
  13. Bella:
    29 juli 2019
    Super Jelle, gefeliciteerd! Wat een prestatie! Nu even lekker bijkomen. Veel liefs!
  14. Bella:
    29 juli 2019
    Ah, ik las huidige locatie Vatican City, dus dacht dat je er nog zat! Je bent waarschijnlijk al weer hard aan het werk, en zoals je zelf schreef; zo hoort dat ook! Wat wordt de volgende tocht? PS. Ik kreeg enorm trek van je blog :))))
  15. Wiepy:
    31 juli 2019
    Wow Jelle, gefeliciteerd met het behalen van deze uitdaging! P.s. we hebben op dezelfde dag de finish gehaald (onze Jurre is geboren) maar ik heb geloof ik meer ontzag voor jouw prestatie 👍😁 Geniet nog lekker van je vrije dagen!
  16. Eugenie:
    9 augustus 2019
    Gefeliciteerd jelle
  17. Jettie de Vries:
    10 augustus 2019
    Geweldige prestatie Jelle, gefeliciteerd!! Groetjes en tot gauw!!
  18. Ralf Buiter:
    18 augustus 2019
    Gefeliciteerd Jelle, wat een geweldige prestatie en ook nog zo snel