15 oktober 1993

15 oktober 1993 - New Delhi, India

Om half 7 stoppen we ergens in Old Delhi. Ons was echter verteld dat we naar New Delhi zouden gaan dus we protesteren. Hoe een scene we ook maken, samen met 2 Engelsen, het mag niet baten. Na een half uur nemen we dan maar een riksja naar ND railwaystation. We willen reserveren voor de trein naar Gorakhpur, maar de speciale touristoffice daarvoor is nog niet open. Eerst maar ontbijt in de refreshment room. Zoals gewoonlijk goed en goedkoop. De trein naar Gorakhpur morgen is vol! Er zijn alleen nog AC-plaatsen, maar die zijn drie keer zo duur. Dan maar zondag. Wel heel jammer. Vlakbij het station is de main bazaar een goede hotelarea hebben we gehoord. Het aangeraden Hotel Vivek is echter enorm smerig! We vinden een betere kamer in Payal met de beste douche sinds tijden. Tot half1 geslapen dan lopend naar Connaught Place. We lunchen bij Café 100, dat we nog kennen van de vorige keer in Delhi. Vegaburger met alles erop en eraan en weer zalig ijsje! Later gaan we winkelen en kopen Vitamine B, conditioner, contactlensspul, batterijen etc. Ook willen we de wereldontvanger laten repareren die kuren heeft. Het blijkt aan de batterijen te liggen! De winkelmensen willen de radio niet uit elkaar halen, dat mag niet van meneer Philips. Jelle mag het wel zelf doen. We eten ‘s avonds bij Nirula’s, een heel bekend restaurant dat ons tegenvalt. Chili con carne en saladebuffet. Duur en niet bijzonder.