19 november 1993

19 november 1993 - Patan, Nepal

IMG0061IMG0060

We zijn er gisteren achtergekomen dat J+R voor India een transitvisum nodig hebben en dat op de ambassade kunnen halen. Daar gaan zij dus heen, terwijl wij wat was doen en ontbijten. Om 10 uur zijn ze weer terug en gaan we lopend langs wat fotozaken (Jelle wil een lens kopen) en nogmaals het GPO. Vandaar met zijn vieren in een autoriksja naar Patan. Het Durbar square daar is rustiger en heeft mooiere tempels dan in Kathmandu. Het hele centrum hier heeft een relaxte, meer authentieke sfeer. We nemen een drankje en lopen wat rond, ook over de bazaar. Weer terug met de riksja en op het andere Durbarsquare eten we soep en taart. Jeroen en Rolf moeten dan weer naar de ambassade om het visum op te halen. Wij kopen dan een lens (28-70mm) voor de Nikon en zijn tevreden met de deal. De winkelier wil het nieuwe lensdopje houden, volgens ons gaat hij de ingeruilde lens gewoon als nieuw verkopen. Dan gaat Jelle naar de kapper in Thamel. Goed en precies geknipt. Natuurlijk valt het licht halverwege weer uit maar dat is geen probleem. J+R zijn om half 6 ook weer terug in het hotel. We gaan uit eten in ons favoriete bar/restaurant; speciaal voor ons is er vanavond lasagne. Heel erg lekker dus. Daarbij uiensoep. Jelle en ik trakteren. Om 8 uur alweer weg omdat dan de foto’s klaar zijn. Jeroen zijn 7 rolletjes zijn er allemaal, maar de 2 van mij zijn pas morgen klaar. We gaan naar Helena’s KK om koffie te drinken en Jeroen’s foto’s te bekijken en allemaal in mapjes te doen. Ze zijn mooi! Om 10 uur sluit de tent en gaan we op de kamer verder. Half twaalf gaan slapen.