28 september 1993

28 september 1993 - Jodhpur, India

052_detail

Half 10 opgestaan en ontbeten in de tourist bungalow. Jelle gaat geld wisselen en komt bezweet terug, het is zeer, zeer warm vandaag. We checken uit en laten de bagage hier achter. Jodhpur lijkt in eerste instantie een drukke, niet zo mooie stad. Op het GPO ligt 1 brief van thuis, de post uit Varanasi is niet doorgestuurd zoals we gevraagd hadden. Jammer, maar als je die dupo’s op de postkantoren ook ziet kun je weinig anders verwachten. Dom en bureaucratisch. Hier kennen ze het woord poste restante niet eens. Later koop ik een nieuwe zonnebril: een ‘Ray Ban’ compleet met koker voor nog geen 5 gulden en Jelle laat z’n horloge repareren (nieuw pennetje). We lunchen in een indisch restaurant: masala dosa en karantha.

masala_dosa

Het is nog steeds erg warm en we drinken veel. Dan gaan we door de poort de oude stad in. Veel winkeltjes, smalle straten, mooie oude huizen. Zeer exotische sfeer en Jodhpur is dus toch heel leuk. We klimmen omhoog naar het foty en hebben een prachtig uitzicht over de stad. Veel huizen (die van de Brahma’s) zijn blauw geschilderd en in de verte staat schitterend op een heuvel het Umaid Bawan Palace (hotel) waar we later op het terras gaan zitten. Ze hebben hier een minimum charge van 165 rp p.p. en we nemen soda, bier, milkshake en een lambburger en zien een mooie zonsondergang boven de stad. Per riksja naar het station waar om 22.30 uur de trein naar Jaisalmer gaat.