30 september 1993

30 september 1993 - Jaisalmer, India

060

Om 7.30 uur vertrokken. De kamelen staan voor het hotel op ons te wachten. We gaan samen met 4 Australiërs. Martin, Chris, Marc en Gina. De kamelen lijken erg hoog! Voor we het weten zitten we er op. Als ze gaan staan hel je eerst sterk voorover dan achterover, daarna zit je echter als een huis. 1 Kameeldrijver en 2 jongetjes gaan mee.

kameel_saskameel_jelle_2kameel_jelle+aus

Het schommelen lijkt mee te vallen en we zitten best wel zacht. Doe woestijn is geen grote zandvlakte maar rotsig en heel groen. Buiten de stad gaan we af en toe in draf en dat hobbelt behoorlijk. De eerste stop is bij een tempel en oude begraafplaats waar we rondkijken. Om 12 uur stoppen we voor de lunch bij een tempel waar ook een ‘colddrinkshop’ is! De kamelen worden afgezadeld en mogen grazen, ze geven niets om de zon. Wij blijven in de schaduw van 2 bomen en hebben het nog heel heet! De lunch is chapatis, curry en thee en fruit. Om 3 uur gaan we weer verder. We stoppen nogmaals bij een ‘restaurant’. Ongelooflijk al deze cold drinks in de woestijn. Ik voel me beroerd. Op een gegeven moment moet ik zelfs van de kameel af om over te geven. Waarschijnlijk zeeziek. Gelukkig is de dag dan ook om. De zon gaat schitterend onder en de volle maan komt op. We eten rijst, chapatis en curry. Het wordt zo licht, dat we zelfs een schaduw hebben! We zien een satelliet en sterren. Slapen onder de blote hemel. Het is niet koud, wordt wel heel vochtig.