5 oktober 1993

5 oktober 1993 - Jaisalmer, India

056057_detail

Vanmorgen voelen we ons voor het eerst sinds een hele tijd weer echt uitgerust. De wonden die ik al een hele tijd op mijn benen heb beginnen ook eindelijk te genezen. We nemen genoeg fruit, rust en vitaminepillen. We ontbijten in de 8th/july en komen daar weer de Aussies tegen. Curd en appeltaart met koffie. Lekker easygoing ochtendje. Nu hebben we weer zin om wat te zien. In het fort is het Maharawal’s palace. Van buiten heel mooi, van binnen verwachten we er weinig van. Het is echter schitterend. Mooie oude kamers en er is geen mens. Typisch voor heel Rajashtan is weer de slechte staat van onderhoud. Het uitzicht van het dak is wel de moeite waard: je kijkt over de hele stad, het meer en verder woestijn aan alle kanten. Ook bezoeken we 2 Haveli, dit zijn mooie oude huizen, gebouwd door rijke kooplui in de tijd dat Jaisalmer nog het handelscentrum was. Prachtig bewerkt en we maken een paar mooie foto’s.

063063_been

Het is sowieso heel leuk om door de nauwe straatjes van Jaisalmer te lopen. We scrabblen nog ergens en eten spaghetti en een salade. In het hotel luisteren we nog naar de wereldomroep, er is een grote aardbeving geweest in Poona, tienduizenden doden. ‘s Avonds eten we in een goed tentje, lekker en flinke porties. Terug in het hotel steken Marc en Martin vuurwerk af, dit is in Australiė totaal verboden dus ‘great fun’!