2 juli 1993

2 juli 1993 - Bogor, Indonesië

092090

We wilden eigenlijk een dagje helemaal niets doen, maar daar is onze gastheer het niet mee eens! We moeten een theeplantage, de Puncak Pass en eigenlijk ook de ‘bergtuin’ bezoeken. Uitgebreide beschrijvingen krijgen we weer mee. De theeplantage is prachtig gelegen in een bergachtig gebied met een koele temperatuur. Prachtig groene omgeving. We krijgen een zeer uitgebreide rondleiding door de theefabriek en fotograferen de omgeving en de theepluksters, waarvan er in totaal 1500 werkzaam moeten zijn! Verder naar de Puncak Pass, waar het vooral ontzettend druk met auto’s is. Wel mooi uitzicht, geen helder weer. Heerlijke late lunch van gado-gado en de lekkerste juices tot nu toe! Daar zitten we dan: luxe te eten op het terras, uitkijkend over de bergen, het is net Zwitserland. Hierna bezoeken we een nabij gelegen klein meertje waar we ontzettende ruzie met een stel locals krijgen die beweren dat we 2 keer entreegeld moeten betalen. Een keer was al belachelijk. Om 5 uur terug in Bogor, brieven geschreven, gelezen tot de stroom uitvalt, verder bij kaarslicht. Nog ergens een kippesoepje gegeten en rest van de avond in hotel doorgebracht