25 april 1994

25 april 1994 - Göreme, Turkije

Weer een busdag, we krijgen er zo langzamerhand een beetje genoeg van. Het busverkeer in Turkije valt ons ook een beetje tegen. In oost west richting van grote stad naar grote stad reizen is heel makkelijk maar als je van de standaard afwijkt wordt het een probleem. Bogazkale is 40 km. van Yorgat maar er gaan geen bussen, je moet meer dan 100 km. omreizen. Wij gaan dan maar liften en de tweede auto stopt, heel snel. In Yorgat wil geen bank wisselen, allemaal hebben ze een smoesje (bijv. de fax doet het niet!). Wat dat betreft is Turkije het minst ontwikkelde land lijkt het. We hebben nog 4 bussen nodig om op onze plaats van bestemming Göreme te komen. Een klein plaatste in Cappadocië. Om het dorp en er midden in staan puntige rotsen met uitgehouwen woningen, ruimtes etc. Ons motel is tegen zo’n gesteente aangebouwd en onze douche is in een ‘grot’!

IMG0038

Best wel luxe kamer, met ontbijt en warme douche, handdoeken etc. Schitterend uitzicht over Göreme en omgeving, alleen het weer werk niet mee. Göreme is een leuk toeristenplaatsje met souvenirwinkels, restaurants en veel pensions.We eten ’s avonds pizza (pide) en moussake met rijst. We krijgen een toetje (fruit) van de zaak. ’s Avonds gaan we nog een biertje/wijntje drinken in een plaatselijke pub. Het is best wel koud als we in ons tweepersoonsbed kruipen, na een warme douche (1130 m.).