27 oktober 1993

27 oktober 1993 - Besisahar, Nepal

Om 8.30 uur uitgecheckt en met ontbijtstop, naar het busstation. De rugzakken voelen nog niet te zwaar aan en ik vind ook nog een zonnebril. De bus naar Pokhara staat al klaar, we willen tot Dumre mee. We hebben de beste plekken, achterin dus veel beenruimte. Hele mooie rit.

5-11 nepal-sas_bus_kind_2

We zien veel rafters onderweg op een mooie wilde rivier. Om ongeveer 15.00 uur zijn we in Dumre waar we met een truck verder kunnen naar Besi Sahar. De truck zit vol mensen en troep en de weg is zeer hobbelig, af en toe door de rivier. Na ongeveer een uur stuiten we op een gestrande minibus met pech. Een groep kanoërs uit Australië (?). Ze zwaaien met 3000 rp en onze chauffeur beslist dat ze er ook nog wel bij kunnen. Kano’s en ongelooflijk veel troep op het dak, dat zeer sterk doorbuigt. Vervelende, arrogante lui bij ons in de truck. We hebben ook nog een keer pech en om 8 uur zijn we in Bohte Odar waar de truck niet verder gaat vanavond. Er is 1 hotel waar we een 4-persoonskamer vinden en een maaltijd nemen van fried rice (=rijst met 1 ui) en gebakken ei. We zitten nu op 555 m en het is helemaal niet koud.