26 oktober 1993

26 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

26-10 nepal_bodnat_js

Weer om half 9 vertrokken, ontbeten en naar de Immigration Office voor de permit. Hij is nu wel open en er zijn al veel wachtenden voor ons. Een zeer ongeorganiseerde toestand, onduidelijk hoeveel rijen of loketten er zijn, waar je moet wezen, het is er benauwd en het stinkt. We staan uren in de rij. Schandalig dat een land dat zoveel aan toeristen verdient dit zo slecht organiseert. Om half 3 (5,5 uur wachten) zijn we aan de beurt. Om 4 uur mogen we weer terugkomen om de permit te halen. We gaan snel appelgebak eten en eindelijk wat drinken. Om 4 uur zijn de permits niet klaar. Om half vijf terugkomen, dan is die van Jeroen en Rolf klaar. Die van ons (met visumverlenging) nog niet. Jeroen en ik zijn inmiddels naar het hotel gegaan, postzegels gekocht en alvast een beetje gaan pakken. Rolf komt ook, Jelle moet nog tot 6 uur op de permits wachten. Dan pakken we verder in, de jongens schrijven alle 60 ansichtkaarten, we wisselen geld en gaan uit eten. Weer in onze ‘biertent’, heel gezellig en lekker. De bediening is echt heel aardig hier, vooral als Rolf bij het betalen zijn enorme (net gewisselde) stapel geld laat zien en vraagt ‘Is this enough?’. Tenslotte belt Rolf nog naar huis, z’n mams is vandaag jarig.