25 oktober 1993

25 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

Om half 9 afgesproken bij het guesthouse van Jeroen en Rolf. De eikeltjes zijn net wakker. De man van het guesthouse heeft nu ook een kamer voor ons voor 6 dollar (gisteren wou-ie van ons nog 8 hebben). Bovendien is er vanavond gratis diner dus we verhuizen snel. We hebben een leuke kamer op het dak van het g.h. We willen eerst ontbijten, maar vandaag is echt alles dicht. Bij 1 restaurant moeten we een uur wachten. Dan toch maar eerst naar de immigration office voor de trekking permit en die gaat om 10 uur open. Dit blijkt echter iets te optimistisch ingeschat, ze blijken vandaag helemaal niet open te gaan! Dit kost ons dus een dag. Dan gaan we toch maar eerst ontbijten. Dan willen we graag een mountainbike huren maar ook dat lijkt vandaag onmogelijk. We gaan dus maar wandelen en wel naar Soyambunath, een boeddhistisch/hindoeïstische tempel.

IMG0007IMG0006

Leuke wandeling en leuke tempel. Wel druk, veel toeristen ook. Om een uur of 3 terug in Kathmandu en gaan we lunchen. Lekkere lasagne en appelstroedel. Ansichtkaarten gekocht (60! J+R hebben ieder tenminste 10 vriendinnen). Dan lopen we bijna tegelijk een meisje dat we kennen uit Jaisalmer en de Nieuwzeelanders uit Pushkar tegen het lijf. Heel grappig. Kaarten en dagboek geschreven op het dakterras. Om 7 uur ons feestmaal. Het schijnt vandaag nieuwjaarsdag 2051 te zijn, vandaar. Eerst veel hapjes, dan rijst, dahl curry kip en curd toe. Alles onbeperkt, ook de Nepalese ‘wijn’ (72%) die ons echt iets te sterk is. Het is wel héél gezellig.

25-10 jeroen_stip

Har en Henk zitten bij ons aan tafel en Har drinkt de wijn van ons alle 6 op en is stomdronken. Ook de buurman van J+R vond de Nepali drank wel lekker blijkt later want die kotst zeer luidruchtig in de badkamer. Om 12 uur gaan slapen.