24 oktober 1993

24 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

Om 8 uur opgestaan om voor het eerst naar het vliegveld te bellen. Zowel RNAC als IA zijn constant in gesprek. We kunnen niemand bereiken, op de kantoren is nog niemand en het vliegveld blijven alle lijnen bezet. Om half 10 besluiten we in ieder geval niet weer op de bonnefooi naar het vliegveld te gaan. Een bijkomstig probleem is ook dat vandaag alle voertuigen geëerd worden (met bloemen en offers) en dat daarom veel taxi’s niet rijden. Iedere dag zijn er ook meer winkels enz. dicht. Warme (!) douche genomen en haar gewassen. Jelle kijkt wat rond in de omgeving, misschien komt hij ze toevallig tegen, niet dus. Ik blijf proberen te bellen om er achter te komen op welke vlucht ze nu eigenlijk zitten. Ik krijg nu wel enkele malen contact maar wordt niets wijzer. We krijgen vandaag een lunch aangeboden van ons hotel, vanwege het festival. Rijst, Dahl, groente- en schapevlees curry, Nepalese wijn, curd, broodjes. Best wel lekker, maar we zitten niet rustig: waar zijn Jeroen en Rolfje nou?? Na de lunch probeert Jelle nogmaals te bellen en ik ga even naar de kamer om iets te halen. Als ik beneden kom heeft Jelle net contact, maar ik zie ook 4 mensen uit een taxi stappen. Dat zijn ze!! Hartstikke leuk om ze hier weer te zien! In het vliegtuig hebben de jongens 2 andere jongens ontmoet, Henk en Har en die willen ook wel in ons hotel. Na veel verwarring blijkt echter dat ze helemaal geen kamers hebben in het Shikhar, morgen misschien wel, maar dan kan het weer niet voor 8 dollar. Zeikerds. Dan gaan we maar op zoek naar een ander hotel. We vinden 2 kamers in het naburige Capital Guesthouse. Wij moeten dan nog maar een nachtje in het Shikhar blijven. Op de kamer van Rolf en Jeroen krijgen we heel veel Hollandse snoep en lectuur. Fantastisch. Gezellig gepraat en naar Durbar Square geweest waar bijna alles dicht is. Rolf moest spullen en geld afleveren bij een gids die een vriend van hem hier heeft leren kennen. Dit verloopt soepeltjes hoewel de gids niet echt blij lijkt. Terug in Thamel, gegeten bij onze 55 rp voor een bier tent. Lasagne en spaghetti. De boys zijn 48 uur onderweg geweest en willen om 9 uur dus graag slapen.