23 oktober 1993

23 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

IMG0005

Onze laatste ‘wachtdag’, vandaag komen Jeroen en Rolf! We nemen hetzelfde ontbijt als gisteren. Weer pas om 11 uur, we hebben steeds heel lang geslapen de afgelopen dagen, dis is waarschijnlijk ook de laatste dag dat dat kan! Bij 2 reisbureautjes informeren we naar vliegtickets naar Colombo. Dit wordt niets; erg duur en je moet 2 keer overstappen en 1 keer overnachten onderweg. Dan kunnen we ‘net zo goed’ met de trein. We informeren ook naar rafttrips; ook duur maar toch wel een must. Op Durbar square vandaag minder lekker gebak.

IMG0004

We gaan maar vroeg weer terug om wat te lezen op de kamer. Onderweg nog een boek geruild, goede deal. Dit zijn echt de laatste wachtuurtjes en na de wereldomroep om 5 uur gaan we uit eten bij Rum Doodle een pas heropend restaurant dat 20% korting geeft. Echt een hele goede maaltijd. Dan lopen we naar het busstation, er gaan echter geen bussen naar het vliegveld vandaag. In verband met het festival is er ook een run op taxi’s en riksja’s en we zijn dus blij als we voor 125 rp een riksja kunnen vinden. Om 7 uur zijn we op het vliegveld. Het is er uitgestorven. Vreemd, de vlucht staat niet op het bord. Binnen horen we dat ie waarschijnlijk gecancelled is en worden we doorverwezen naar het kantoor van RNAC. Holy shit! In het kantoortje zit 1 man die er niets van snapt, hij blijft maar z’n excuses aanbieden maar veel wijzer worden we niet. Duidelijk is wel dat ze vanavond niet meer komen. Het vliegtuig is vanwege technische problemen nooit vertrokken uit Kathmandu en kan dus ook niet terugkeren. We kunnen in de computer kijken en als we ‘Vandenbroek’ intypen verschijnt ook Rolf’s naam en alle oorspronkelijke vluchtgegevens. De man laat ons zelf met de computer werken. Hij lijkt te denken dat wij er meer verstand van hebben dan hij. Later is er nog een andere man die vertelt dat ze misschien morgenochtend om half 11 met Indian Airlines komen, we moeten dan morgen eerst maar bellen. Zeer teleurgesteld gaan we terug. Eerst een heel stuk gelopen dan vinden we toch nog een taxi van 50 rp. In onze favoriete bar (bier 55 rp) verdrinken we ons verdriet.