4 september 1993

4 september 1993 - Varanasi, India

IMG0003

Redelijk geslapen op de harde 'bedden', 3 boven elkaar, de middelste opklapbaar. Onze coupe is toch volgeraakt. De laatste uren lijkt de trein langzamer te gaan en vaker te stoppen dan vannacht. Om 11 uur zijn we dan toch in Varanasi. Hier direct geboekt voor de trein naar Satna, maandag. Dit gaat weer zeer vlotjes, per computer. De touristinfo geeft ons een kaartje en de prijzen voor de riksja's. Een autoriksja brengt ons naar de Yogilodge, althans dat denken wij, later blijkt het het Yogi GuestHouse te zijn. De kamer is echter zeer ruim, schoon met mooie marmeren badkamer, voor 160 rupee. Dit hebben we nog niet gehad voor een tientje. Als we 's middags Varanasi gaan verkennen regent het weer. Het valt niet mee om je te oriėnteren in deze stad. We komen bij een van de ghats. Er naast is een crematie bezig met veel zingende mensen. Verder is het hier heel rustig. De rivier is breed. Later verdwalen we weer in de nauwe steegjes, we bezoeken een paar zijdewinkels en een weverij, wat leuk is.

015

Uiteindelijk vinden we het guesthouse weer terug. Koffie met koekjes en een potje scrabble, is dat niet het ideale concept voor een regenachtige namiddag? We geven voor het eerst 10 kledingstukken mee aan de laundryservice, 8 rupee per stuk. Dit vinden we al niet meer echt goedkoop, later eten we in het restaurant van het guesthouse. Dit guesthouse bevalt prima, ruim met makkelijke stoelen, ook tafeltjes en MTV! Qua restaurant is het echter een heel ander verhaal: het eten laat 2 uur op zich wachten, is weinig en duur!