6 oktober 1993

6 oktober 1993 - Jaisalmer, India

068_detail

Laatste dag in Jaisalmer. Chris haalt treintickets voor ons allemaal, vanavond naar Jodhpur. We checken uit, zitten op het dakterras tot alles geregeld is en gaan dan ontbijten. Cornflakes met curd en banaan. Dan bezoeken we het meer. Mooie toegangspoort en tempeltjes in het water. Het is hier heel lekker, er staat een fris windje. Echt vaarweer, maar de waterfietsen kosten 50 rp per half uur en dat vinden we te gek. Dan lopen we maar om het meer. Heel veel bijzondere (water)vogels hier. Terug in de stad is het hoog tijd voor een drankje met appeltaart. Dan bezoeken we nogmaals het fort. Hopen Martin aan te treffen die, zoals later blijkt, hier een mooie schets maakt. Het fort blijft leuk met alle mensen die er in wonen. We eten maar weer eens bij Monica’s, het laat wat lang op zich wachten en is niet zo goed. Jelle heeft een kipsteak die heel lekker ruikt maar minder goed smaakt, ik Rajashtan Thali. Buiten is een soort optocht gaande, plechtig kijkende mensen dragen een versierde stoel met zich mee, waarom is ons niet duidelijk. Om 7 uur zijn we terug in het hotel toevallig net op tijd voor een laatste vuurwerkshow van de Australiërs. Indrukwekkend, maar de buren klagen omdat ze bang zijn dat hun houten daken in brand vliegen. Met 2 riksja’s naar het station, waar om 9 uur de trein vertrekt. We hebben met z’n zessen een coupé. Op het station waarschuwingsborden: neem geen biscuitjes van iemand aan, daar kan een verdovende drug in zitten!