7 oktober 1993

7 oktober 1993 - Pushkar, India

069_detail

Redelijke nacht gehad, hoewel het eerste stuk van de rit zeer stoffig was. Om half acht (op tijd) zijn we in Jodhpur. Om 9 uur is er een trein naar Ajmer, vandaar willen we naar Pushkar. Goedkoop ontbijt inde ‘refreshment room’. Afscheid van de 4 aardige Aussies die naar Udaipur gaan. Onze trein vertrekt op tijd en we hebben een coupé voor ons zelf. Een rustige reis dus en om 3 uur zijn we in Ajmer. De busrit naar Pushkar duurt maar een half uurtje. Samen met 3 andere toeristen in de bus gaan we naar het Peacockhotel. Nette kamer, warm water, grote mooie tuin en zwembad. Lekker gedoucht en dan al snel gaan eten. De andere toeristen zijn nogal bezorgd om mijn beenwondjes en die zijn inderdaad weer erger geworden. We besluiten maar gebruik te maken van de antibiotica kuur die de dokter ons mee heeft gegeven. We eten in een restaurant met een buffet voor 25 rp. Tomatensoep, spaghetti, patat, salade, rijst, 6 soorten groentegerechten, nan en bananecustard. Een ‘splurge’ voor 1 gulden 50. We praten met 2 Nederlanders die ook een jaar gaan reizen, net begonnen en met een budget van 300rp per dag!