7 september 1993

7 september 1993 - Khajuraho, India

016

Om 7 uur (0,5 uur vertraging) zijn we in Satna en nemen we een riksja naar het busstation. De bus naar Khajuraho gaat om half 10 en kost 23 rp. We kunnen nu ook voor 40 rp met een soort gedeelde taxi (jeep) mee en doen dat dus maar. De rit is lang en vermoeiend, de wegen slecht, we hebben een topsnelheid van 40 km. Om 11 uur zijn we er, bekijken een paar guesthouses en nemen onze intrek in het Surya g.h. voor 60 rp per nacht. Na een douche en een ontbijt/lunch van omelet en chapatis zijn we klaar voor de erotische tempels. Khajuraho is namelijk beroemd om zijn tempels uit de 10e en 11e eeuw met veel beeldhouwwerk van blote vrouwen en paartjes in allerlei standjes.

005_detailIMG0005

De belangrijkste tempels liggen bij elkaar in een prachtig, goed onderhouden park. De entree is nog geen stuiver. India blijft ons verbazen. Het is inmiddels heel mooi zonnig weer en we hebben een leuke middag, bekijken rustig wandelend de prachtige tempels. Onvoorstelbaar zoveel werk als hier inzit. Om een uur of 4 zijn we terug in ons hotel om een paar uur te slapen. We hebben een fijne, nette kamer met mooie badkamer. 's Avonds eten we in het Italiaanse restaurant aan de overkant. Goede pizza. Dan nog koffie in een ander tentje in de buurt van de tempels die mooi verlicht zijn.

017