6 september 1993

6 september 1993 - Satna, India

003

Uitgeslapen tot 10 uur. Ontbijt in ons guesthouse. Jelle heeft Indiaas ontbijt: 4 chapatis en een groentecurry, ik houd het maar bij scrambled eggs. We checken om 12 uur uit en gaan dan met een riksja naar het centrum. We wandelen door de kleine steegjes in de buurt van de ghats. Alles is winkel hier, maar geen toeristenshops. Van alles te koop; sieraden, stof, kleding, keukenartikelen. We kopen een zijden patchwork kussenhoes voor Geeske. We eindigen bij het postkantoor. We zijn 10 dagen te vroeg voor de poste restante maar er is al een kaart van de Karels. Geld gewisseld en geluncht in een tamelijk sjiek hotel. Heerlijke cheese nan en lassi. Het eten in India bevalt steeds beter. Nog meer gewandeld in Varanasi. Deze stad is echt druk, maar dan alleen met fietsers en fietsriksja's.

varanasi_riksjavaranasi_straatvaranasi_straat_2

In ons hotel brengen we nog wat tijd door, luisterend naar de wereldomroep en we schrijven brieven. Met de bagage gaan we dan per riksja weer naar Sindhi-restaurant. Hier eten we nu malai kofta, een aardappelgerecht met een soort cake en krenten erin en een vegetable korma met rijs. Heel veel en goed. Als ik moet plassen gaat de eigenaar met me mee naar de bioscoop verderop waar een wc is en wacht voor de deur. Om 10 uur gaan we naar het station waar om half twaalf de trein naar Satna vertrekt. Onze coupe is half leeg. De trein vertrekt op tijd.