12 oktober 1993

12 oktober 1993 - Pushkar, India

077_detail

Na het ontbijtbuffet zitten we in de tuin van het hotel. Ik krijg 3 boeken uit de bibliotheek van het hotel, die wegens de verbouwing tijdelijk is opgeslagen. Jelle is nog steeds niet beter, heeft nu ook bloed en pus in de ontlasting. We kijken lang in de Lonely Planet en stellen dan zelf de diagnose dysenterie. Via het hotel laten we een dokter komen. Die is er na 10 minuten en lijkt bekwaam. Hij bevestigt onze diagnose en schrijft 3 soorten antibiotica voor 2 types dysenterie. Ze nemen hier blijkbaar geen risico’s en op medicijnen wordt niet bezuinigd. Dat hoeft ook niet want ze kosten ons samen 50 rp (3 gulden). Ik krijg ook nog een recept voor zwaardere antibiotica, indien mijn kuur niet aanslaat en de wonden niet verdwijnen. Na de dokter betaald te hebben (200 rp) gaan we naar de apotheek en in een restaurantje in de stad begint Jelle aan z’n kuur. Afwachten maar. Geen bijsluiters hier, dus over bijwerkingen en wijze van innemen is ons niets bekend. 19 Weken onderweg en allebei aan de antibiotica. Als we ‘s avonds uit eten willen gaan komen we Robert en Carolina tegen uit Zwitserland. We gaan met z’n vieren naar Venusrestaurant. Op hun aanraden nemen we sizzler, een soort vegaburger van de hotplate. Heerlijk! Aardige Zwitsers die ook een jaar op reis zijn en gedeeltelijk dezelfde plannen hebben als wij. Misschien komen we ze, wie weet waar, wel weer tegen.