2 juni 1993

2 juni 1993 - Singapore, Singapore

Om half 9 uit Lauwersoog vertrokken, Pap, mam en Jeroen brengen ons weg. Om kwart voor 11 op Schiphol. Alvast gecheckt. Enorme rij. Dit blijkt echter een groep te zijn, zodat wij direct door kunnen lopen. Koffie met appelgebak.

051

Om kwart voor twaalf afscheid, door de douane en fotorolletjes gekocht. Om half 1 verzamelen bij Gate E2 en we kunnen weer direct doorlopen.

052

We vliegen met een Tupolev 154. Van binnen blijkt dat er dus wel degelijk verschil is tussen dure en goedkope vluchten. De stoelen zijn oud, tafeltjes ontbreken vaak en de vloerkleedjes liggen los. Jelle heeft echter de ideale plek, achter de nooduitgang. Hiervoor ontbreekt een stoel, dus een meter beenruimte. Om 13.00 uur opgestegen. Om half 4 (plaatselijke tijd is half 5) geland in Boekarest. Naar een warme wachtruimte. Het wachten valt ons zwaar. Nog niet gewend aan het reizen? Of willen we juist zo graag naar Azië? De Roemeense luchthaven verschilt hemelsbreed van Schiphol. Zoals ik me het 'Oostblok' voorstelde. Weinig comfortabel, zeer ongeïnteresseerd personeel, een TV die keihard staat. Blijkbaar een belangrijke Roemeense voetbalwedstrijd. Op de wereldontvanger horen we dat Krajicek is doorgedrongen tot de halve finale van Roland Garos. Na veel wachten, nog in de vertrekruimte vertrekken we om 22.00 uur weer. Een heel mooi nieuw vliegtuig. Een airbus 310, We hebben goeie plaatsen, nadat we eerst moesten verhuizen omdat het Vliegtuig lang niet vol is en we wel in balans moeten zijn. 'Rapport' op de tv om 22.15 uur: snelheid 925 km/uur, temperatuur -52 graden C en hoogte 10.100 meter. Diner en film.