23 januari 1994

23 januari 1994 - Wadduwa, Sri Lanka

IMG0040

Zondag, maar niet uitslapen. We gaan met de auto de binnenlanden in. Weg van de snelweg (onze hoogste snelheid is 40) is het meteen rustig en prachtig. Rijstvelden met kleine weggetjes er tussendoor. Later zien we ook rubberplantages met waterbuffels ertussen en uiteindelijk zelfs een rubberfabriek (VIDEO, klik hier). Interessant om het hele proces te zien.

IMG0041

IMG0039IMG0038

IMG0042

Terug aan de kust komen wij bij een schildpadopvangcentrum. Hier kopen ze de eieren van ‘stropers’, broeden die uit (gaat vanzelf) en laten de kleine schildpadjes na 3 dagen weer in het water. Wij mogen allemaal een eigen schildpadje naar zee brengen. Fantastisch maar we zijn ze zo kwijt.

IMG0043

(VIDEO, klik hier)

We bevinden ons inmiddels op een mooi (leeg) strand met wat vissersbootjes. We gaan dus direct heerlijk zwemmen.

IMG0051IMG0034

Daarna geluncht in een groot ‘Duits’ restaurant. Echt gezellige kleine tentjes heb je hier niet. Daarna nog een oude en nieuwe boeddhistische tempel bezocht met een oranje monnik die ons rond leidt. Terug gereden door de dieseldampen en gezwommen in zee en in het zwembad. Jelle en ik genieten van de luxe en van ons gezelschap natuurlijk. Het eten is weer heerlijk.

Verslag VIDEO, klik hier.