26 augustus 1993

26 augustus 1993 - Bangkok, Thailand

049

050

Om 9.30 uur vertrokken, na goed ontbijt van 2 gebakken eieren en vers brood. Omdat ze hier het verschil tussen 1 en 2 niet snappen betalen we er 8 B pp voor dat is 4 B minder dan voor toast met jam! Per bus dan naar Nakhon Pathom, waar zich Phra Patham Chedi, het hoogste (127m) boeddhistische monument ter wereld bevindt. Het is een enorme goudkleurige koepel, herbouwd door Koning Rama IV die het wel een leuk monument vond toen hij jong was en monnik. De sfeer is er wel leuk, rustig en een indrukwekkend gebouw. Een volgende bus zet ons af in de buurt van Phra Phuttamonthon, een park met een 40 meter hoge staande boeddha (en… weer de grootste ter wereld natuurlijk). We bereiken het park per songthaew, het ligt echt in the middle of nowhere. De Boeddha is groot, het park ook, maar nog erg nieuw allemaal. We eten hier een noodlesoep en kopen heerlijke sesamkoekjes. Vanaf de hoofdweg weer verder met de bus naar Bangkok, wat nu nog maar 20 km weg is en dat is te merken want het wordt weer druk. In Bangkok bereiken we per bus en ferry het GPO waar 0 brieven op ons liggen te wachten. Lezen bij een glaasje drinken en toen naar huis gebeld. In de Khao San rd. Zoeken we nu een ander guesthouse, J en Joe eigenlijk minder goed maar we willen ook niet terug naar die chagrijnen. Wel terug gaan we naar ons vertrouwde restaurant weer goede curry en sweet en sour. Op de binnenplaats van J en Joe kun je wel leuk zitten en daar besluiten we de dag.