28 augustus 1993

28 augustus 1993 - Bangkok, Thailand

Na een ontbijt van zelfgekocht brood en jam gaan we met de bus naar het Teak Mansion, een paleis van een van de vorige koningen geheel gebouwd van goud en teakhout. Opnieuw ontmoeten we hier de Thai op hun slechtst. We worden afgebekt en weggeduwd als we onze schoenen uitdoen (wat moet), we moeten een lange broek aan en ze willen dat we zelfs onze moneybelts afdoen. Geen foto’s natuurlijk. Echt bijzonder is het huis niet, bovendien zijn we inmiddels zo doodziek van deze mensen dat we sowieso nergens van kunnen genieten. Met 2 volgende bussen naar de grote winkels, bij Siam Cente. Hier vinden we prachtige gele zijde, waar we 3 m. van kopen. Lunch van pizza bij Shakeys. Dan schaffen we nog een scrabblespel, klein formaat aan. Het is een fake-merk en kost maar ƒ3,50, de echt Travel-scrabble f60,-. Bij Mac Donalds drinken we een shake en proberen ons nieuwe spel. Leuk! Als we terug willen gaan naar ons hotel, regent het heel hard. Na een tijdje wachten gaan weer toch maar door naar de bushalte. Het water stroomt inmiddels over de stoeprand, zo blank staat de weg. We moeten heel lang wachten en weer overstappen. Maar uiteindelijk zijn we in het guesthouse. Ons laatste geld gebruiken we voor een simpele maaltijd van nasi. Morgen verlaten we Thailand, 15 dagen was lang zat. Dit land vinden wij geen aanrader en dat komt puur door de onverschillige, onfatsoenlijke mensen die blijkbaar denken dat het een gunst voor ons is om in hun land te verblijven.