31 december 1993

31 december 1993 - Kovalam, India

Het is ongelooflijk maar het is echt al de laatste dag van het jaar! Prachtig weer. Lekker ontbeten met onder andere een oliebol, een Indische vette hap die toevallig verbazingwekkend veel op onze traditionele oudejaarslekkernij lijkt. Deze dag is een goed excuus om te snoepen dus we mogen ook nog een cake later bij de koffie. Gezwommen, gezond en gelezen. Op het strand weer iets te veel Indiërs die duidelijk aapjes komen kijken. Aan het eind van de middag heerlijk pakora en dan worden we opgehaald voor het diner door Annemarie, Marielle, Els en Peter. Het is druk in de restaurants maar we vinden nog een tafeltje aan zee. Lekker bullet-vis gegeten, de anderen kingfish. Biertjes erbij en toetjes, onder andere appel-fry wat precies appelflappen zijn. Op het strand is het inmiddels enorm druk met Indiërs en ze lijken ook wel wat vuurwerk te hebben. Wij hebben ook 10 pijlen een fonteintje. Om 12 uur gaan we het strand op en wensen elkaar allemaal van harte Gelukkig Nieuwjaar. We lijken wel de enige te zijn die dat zo doen. Wel overal prachtig vuurwerk! En enorme knallen. Onze vuurpijlen hebben soms een kleine afwijking en vliegende gekste kanten uit. Maar het is prachtig, zo’n vuurwerk op het strand. Later is er een party ergens. Allemaal verschillende types uit verschillende landen. Wel gek (en leuk) een nieuwjaarsfeest op slippers onder de palmbomen. Het geheel had zeker evenveel sfeer en charme als thuis (hoewel we de oliebollen wel erg gemist hebben). Om 2 uur gaan we naar ‘huis’. In Nederland moeten ze dan nog 2,5 uur op het nieuwe jaar wachten.