7 augustus 1993

7 augustus 1993 - Kuta, Indonesië

Rustige ochtend, ontbijt en lezen, wat was gedaan. Tussen 12 en 3 uur gaan we shoppen en lunchen. Goedkope lunch van jaffle en patat. We kopen 2 ansichtkaarten voor Bieneke en Monique. Dan komen we langs een drogist, die een weegschaal heeft, Jelle is nu 74 kilo en ik 63! Beiden als 10 kilo afgevallen in 9 weken. Azië op een laag budget is het beste dieet dat je kunt krijgen. Na heel veel zoeken vind ik ‘s middags een paar sandalen die goed passen en leuk zijn. Jelle maakt ondertussen een heerlijke fruitsalade van zelfgekochte papaja ananas en limoen. De verkoopster wil perse meer dan 12.000 rp en dus bied ik 12.500. Na heel veel steunen en kreunen gaat ze accoord. In Kuta draaien ze ‘s avonds in verschillende restaurants videofilms. In de Pink Pussy draai om 7.30 uur The Bodyguard met Whitney Houston en Kevin Costner en die hebben we nog niet gezien! We gaan dus eten in dit westerse en tamelijk prijzige restaurant. Vooraf perfecte guacamole met tacochips. Als de film is begonnen bestellen we ons hoofgerecht. Ik neem een hele lekkere pizza en Jelle mag een pepersteak omdat we niet willen dat hij onder de 70 kg komt! De film is ondertiteld in Chinees en Indonesisch en gesproken in Engels wat helaas bijna onverstaanbaar is door de slechte akoestiek. Toch snappen we de film, het happy end spreekt voor zich. Na afloop nog een bananasplit als toetje en de avond is perfect.