7 februari 1994

7 februari 1994 - Bhopal, India

Goed geslapen. De trein rijdt steeds behoorlijk door, stopt ook weinig. Volgens het boekje van de man tegenover ons liggen we nog keurig op schema. We hebben leuk gepraat met onze coupégenoten. Vooral de student Vinod is erg open en vertelt over z’n zusters bruiloft waarvoor hij 1 maand in Madras was en alle gewoontes hieromheen. Om 12.30 uur krijgen we lunch van de ‘treinjongens’(heel goed). Zij lopen trouwens onafgebroken te venten met thee, koffie, biscuits, diverse snacks, mandarijnen et cetera. Dit gaat gepaard met een constant geschreeuw (koffe, koffe, koffe). De tijd gaat eigenlijk heel snel. Valt best mee zo’n mega-treintrip. Om 2 uur zijn we in Bhopal. ‘s Avonds is er ook weer een maaltijd en daarna deelt Vinod de overgebleven lekkernijen (zeer zoet) van de trouwerij uit. Hij vertelt dat dit wel een gearrangeerd huwelijk was, waarbij de horoscopen (op basis van de geboortedatum en tijd) dit bepalen, maar dat de huwelijkskandidaten (heel modern) eerst wel wat tijd hadden gekregen om elkaar te leren kennen!