7 juni 1993

7 juni 1993 - Tioman Island, Maleisië

061_detail

Om 7 uur opgestaan om te douchen. Vlak daarna begint het keihard te regenen dus snel terug naar de tent. Nog een uurtje geslapen, dan komen onze luidruchtige buren ons ontbijt brengen; koude spaghetti. Meeste mensen eten hier noodles of rijst of zoiets als ontbijt dus wij nu ook maar. Om 9 uur op pad, eerst naar Tekek, een langgerekt dorp, als vakantieplek niet zo leuk als ons dorp, maar wel levendiger omdat er meer permanente bewoners wonen. We kopen postzegels en zien een supermarkt waar echt alles te koop is. We nemen vervolgens het bergpad, dwars over het eiland naar Juara aan de andere kant. We stijgen in totaal 300 meter volgens de hoogtemeter op de nieuwe Casio. Het is enorm zwaar, honderden traptreden. Ik heb het gevoel nog nooit zoveel gezweten te hebben.

060059

Het is echt tropisch woud we zien veel hagedissen en horen vogels zingen. We lopen 2,5 uur en arriveren tamelijk uitgeput in Juara aan. We eten daar eerst een bananenpannekoek en een koel glas frisdrank. Dan gaan we op het strand zitten, waar even later Dawn en Pete arriveren. Zwemmen, zonnen en frisbeespelen. Om half 5 aanvaarden we gezamenlijk de terugtocht. Het is prachtig, maar weer uitputtend. Onderweg zien we een kameleon prachtig op een boom zitten. Om 7 uur zijn we terug bij de tent. Snel douchen en dan de anderen ophalen voor het diner. Het is druk en het eten slecht. Bovendien krijgen we allemaal om de beurt wat. Afscheid van Dawn en Pete.