5 januari 1994

5 januari 1994 - Madurai, India

Lekker geslapen en ontbeten, vers brood en jam. Om 9.30 uur op pad naar de tempel.

IMG0025

Jelle heeft een fotorolletje gekocht dat we direct willen laten ontwikkelen vandaag om de lens te testen. Fotograferen in de tempel kost 25 rp en dat is het niet echt waard, er is een vijver en veel hallen, maar veel is alleen voer hindoe’s en het is slecht onderhouden. Eigenlijk nogal een teleurstelling dit geheel. Toch maar 10 foto’s gemaakt. Als we het rolletje hebben weggebracht eten we een broodje en een drankje. Dan lopen we naar het palace, 1 hal is vrij groot en mooi maar weer slecht onderhouden en ook hier zijn we dus snel uitgekeken. Dan eten we een goede thali en worden door het vele personeel royaal bijgevuld uit emmers vol dahl en curry.

IMG0027IMG0028

Daarna relaxed op de kamer gehangen. We hebben niet zo’n druk programma als voorheen. Dat heeft 2 redenen: we zitten in een soort overgangsperiode voor Sri Lanka en er is hier gewoon niet zo veel te zien. Toch hebben we het wel naar onze zin op deze manier. Het hotel is fijn en toch typisch Indisch; zowel het warme water als de elektriciteit als de schotelantenne vallen regelmatig uit. Hier proberen we ons niet meer aan te storen. Erger was dat vanmorgen een roomboy (45+) aanklopte en toen wij nee riepen toch gewoon binnenkwam daarbij de deur behoorlijk forcerend. We lagen beiden alleen in onderbroek op bed .Geklaagd bij de baas en de boy kreeg een uitbrander (denken we, we konden het natuurlijk niet verstaan), maar wat we hier nu weer van moeten denken! Morgenochtend vroeg checken we uit we zijn dan 2x24 uur gebleven. En slapen dus 3 nachten voorde prijs van 2! Gelukkig was onze check-in tijd op 5 uur genoteerd in plaats van 4 uur dat geeft ons nog een goede nacht voor de trein van 6.50 uur naar Trichy. Om half 8 halen we de foto’s op die gelukkig gewoon zijn gelukt. Dan gaan we eten in een leuk roof-top restaurant. We eten Chinees: chilly mushroom en ginger paneer, heel lekker. Als het om 9 uur begint te regenen gaan we terug naar het hotel en naar bed.