4 januari 1994

4 januari 1994 - Madurai, India

Uitgeslapen natuurlijk en ik haal broodjes en bananen voor ontbijt. BBC-news en soapseries op StarTV, ontbijt en koffie. Na een lekkere warme douche gaan we op pad voor de eerste verkenning van Madurai bij dag, het is dan 12 uur. Madurai lijkt leuk; het heeft smalle straten, veel kleine winkeltjes en natuurlijk veel verkeer, maar je kunt nog wel op straat lopen. Bovendien in ieder geval 2 bakkers met vers brood en heerlijke koekjes, broodjes en cake. Het is maar een korte wandeling naar de tempel, de attractie van Madurai. Door deze tempel zitten waarschijnlijk alle hotels hier vol momenteel en is het druk op straat met pelgrims. Onderweg eerst geluncht in een air-con restaurant vol toeristen. Je zit hier wel gezellig, maar het eten valt tegen, weinig smaak aan de Malai Kofte. Als we bij de tempel komen is deze dicht, dus we bekijken alleen op blote voeten de gang eromheen. Niet echt spectaculair, de mooie gekleurde torens zitten helaas volledig in de steigers. We besluiten morgen terug te komen en gaan nu naar de kamer om koffie te drinken en zoete broodjes te eten en natuurlijk tv te kijken. ‘s Avonds gegeten in een beter en goedkoper restaurant dan vanmiddag. Alleen de kip lijkt de hongerdood te zijn gestorven. Na het eten lekkere koekjes en koffie op de kamer. Af en toe wel leuk wat van die huiselijke gezelligheid.