3 januari 1994

3 januari 1994 - Trivandrum, India

Het einde van onze ‘vakantie’ wordt duidelijk als om 7 uur de wekker afloopt. Bij het inpakken valt de fototas om en ja hoor! De lens is weer kapot… ongelooflijk balen, maar hij kan natuurlijk nooit goed zijn geweest als ie hiervan alweer stuk gaat. Maar weer naar Saj Electronics in Trivandrum dus. Dat is onze eerste gang, nadat we er op het station achter zijn gekomen dat er geen directe treinen naar Madurai zijn. Het is ook zo druk in de booking office (holidays) dat de bus makkelijker lijkt. De camera is op de afgesproken tijd (12 uur) uiteraard nog niet klaar dus we spreken af om 3 uur terug te komen. Ondertussen laten we nog 2 van de 3 mankementen aan de wereldontvanger repareren (jammer dat alleen de ontvangst het nog steeds niet doet) en lunchen we in het luxe touristhotel van TVM. Het eten ziet er armoedig uit en is niet zoveel. We eten een mierzoet ijsje in de ijstent in de tuin van het hotel en Jelle haalt de lens op. Dan blijkt dat er pas om half 8 een bus gaat waarin nog plaats is. Het is echt vakantietijd, zoiets hebben we nog niet eerder meegemaakt en daar hadden we dus ook niet opgerekend. We boeken dus voor half 8, zeer efficiënt computersysteem hebben ze hier. Dit betekent dus wel de hele middag wachten in veel te druk, warm en niet leuk Trivandrum. Echt een klotestad de enige 2 attracties (zoo en museum) zijn op maandag gesloten.

IMG0024

We kijken nog in een grote boekwinkel waar ze diverse Lonely Planet boeken hebben, maar niet die wij zoeken. Verder weer in de ijs-tuin gezeten, we worden vandaag allebei ondergescheten door een kraai, het zit dus niet zo mee en we balen. Eindelijk zijn we weer onderweg en we vinden er niets aan. Na een thali kopen we nog een tros bananen en zijn om 7 uur bij de busstand. De bus arriveert op tijd, hij is niet deluxe maar wel 2x2 en vertrekt na 10 minuten. De rit verloopt goed en vlot en daarom zijn we 1,5 uur te vroeg om half 3 ‘s nachts in Madurai. Niet zo’n fijne tijd om ergens aan te komen maar er is nog genoeg leven rondom het busstation. Een kamer vinden is een ramp. We bekijken lopend 2 hotels en dan nog minstens 10 met een riksja. Alles zit vol, van dirt cheap tot luxe hotels. Hotel International heeft nog precies 1 kamer en dat is het beste wat ons vandaag is overkomen: schoon, tv, een heerlijk bed waar we om 4 uur wel aan toe zijn.