11 januari 1994

11 januari 1994 - Madras, India

IMG0031

Vroeg opgestaan om op tijd bij de dokter te zijn. Om half 10 zijn we er, de test wordt afgenomen, het bloedsuikernivo is normaal. We moeten tot bijna 11 uur op de dokter wachten. De wond wordt opnieuw verbonden, het geneest wel maar heel langzaam en opnieuw schrijft de arts extra pillen voor. Hij is aardig en duidelijk en zegt dat het ‘no fun’ is, je hand in een mitella tijdens de vakantie. Inderdaad! Morgen terugkomen. Weer met de bus naar Broadlands waar we een frisje drinken en bijkomen van dit dagelijkse uitstapje. Wel weer wat optimistischer dan gisteren, tijd lijkt het sleutelwoord. ‘s Middags eten we een thali en gaan wat shoppen. Mooie grote boekwinkels. We bevestigen onze ticket naar Colombo, halen 500 dollar bij AmEx en halen de radio op bij de Philips-shop. We spreken met de reparateur zelf die zegt dat het alleen een kwestie was van een nieuwe schroef, dat Philips een excellent merk is en hij is verrukt als hij hoort dat wij, net als zijn producten, uit Nederland komen. Als hij dat laatste ook nog aan zijn baas vertelt is de reparatie gratis. Weer aardige Indiërs dus. Om 5 uur zijn we terug in onze rieten stoeltjes om te lezen, koffie te drinken en naar het nieuws te luisteren natuurlijk. Ien Dales is overleden en Rintje Ritsma is Europees kampioen. ‘s Avonds eten we bij een chinees restaurant. De tomatensoep is heerlijk en echt chinees, maar aan de kip zit echt helemaal geen vlees.