16 juni 1993

16 juni 1993 - Bukit Lawang, Indonesië

071

Om kwart over 6 opgestaan om de oerang-oetans te zien. Die worden om 8 uur gevoerd in het bijzijn van een horde toeristen. Wel leuk gezicht, zij het niet zo natuurlijk. Later heerlijke bananenpannekoek als ontbijt. Dan huren we voor 1000 rupia een band en gaan 3 uur lang de rivier af naar Bohork. Het is te gek, de stroom precies hard genoeg om niks te hoeven, veel wassende, badende vissende en gewoon zittende mensen en kinderen langs de rivier. Prachtige vergezichten. Terug met de bus, kletsnat en met band. Dan blijkt dat we enorm verbrand zijn. Beter aangekleed en toch nog maar een keer, na een versterkende pannekoek. De rivier lijkt wat wilder en we doen ons een paar keer flink zeer.

autoband067bukit_huisje

Als een man ons na een uur en drie kwartier zegt dat we vlakbij de weg en dus de bus, zijn stappen we eruit. Onder grote belangstelling van de plaatselijke jeugd wachten we op de bus die snel komt. ‘s Avonds lekker gado-gado gegeten in het restaurant bij ons huisje. Eerst nog wat relaxed op onze veranda. We zijn doodmoe en gaan enorm vroeg (8 uur!)slapen.