17 juni 1993

17 juni 1993 - Bukit Lawang, Indonesië

We zijn verbrand en beurs en hebben dus een rustdag. Uitgeslapen, ontbeten, gelezen, wandeling door het dorp en geīnformeerd naar een jungletrek. We gaan morgen weg, voor 2 dagen met een gids. We nemen een drankje op een terras en gaan terug naar het huisje. ‘s Morgens heb ik de was gedaan in de rivier, op z’n Indonesisch. ‘s Middags zwemmen (ik spring vanaf het restaurant in de rivier, 10 meter?) en dan wandelen.

068_detail068_sas

We komen door de rubberplantages en dan langs een leuk weggetje omhoog. We slaan af een paadje in en dan begint het opeens te regenen. We schuilen eerst onder een boom maar het lijkt niet meer op te houden, dus maar verder.

rubber069

Ondertussen weten we ook niet of deze weg wel naar Bukit Lawang gaat. Het wordt steeds natter. We zijn totaal doorweekt en het pad wordt een stroompje. Op een splitsing zien we opeens het verlossende bordje: Bukit Lawang. Later nemen we nog een keer een verkeerde weg die doodloopt. Weer terug dus, deze weg lijkt ook dood te lopen maar er is een heel smal paadje dat verder loopt en uiteindelijk heel steil, bijna recht naar beneden gaat na deze heavy afdaling komen we midden in het dorp uit. Onze was is er ook niet droger op geworden. Aan ons is alles nat tot en met de paspoorten. ‘s Avonds is er Indonesische avond in het restaurant met buffet en Indonesische dansers. De Indonesiërs komen pas echt los als daarna de popmuziek op wordt gezet. Leuke avond.