21 januari 1994

21 januari 1994 - Wadduwa, Sri Lanka

Om 8 uur moest er ontbeten worden maar de ‘buren’ liggen nog gewoon te slapen (jet lag?). Het is zwaar bewolkt. Het ontbijtbuffet is weer geweldig. We worden vast dik deze week. Jelle en ik gaan vandaag naar Colombo om een auto te huren. Dat zit niet helemaal mee; de bus zit tijden vast in het verkeer, er moet eerst een ‘endorsement’ komen voor ons internationaal rijbewijs, de besproken auto is er niet et cetera. Toch zijn we om 4 uur terug met een enorme (vinden wij) nissan sunny stationwagon. Volgetankt en Jelle heeft als volleerd chauffeur door de regen (!) en links naar Wadduwa gereden. Gelukkig hebben de ouders zich ondertussen wel vermaakt: gezwommen, gewandeld en geprobeerd een beetje te wennen aan dit toch wel erg vreemde land. Maar ze zijn al een stuk minder geschokt (en minder wit) dan gisteren. Helaas heeft het ook in Wadduwa de hele dag geregend. Samen gaan we ook nog een keer zwemmen in de grote golven en in het zwembad. ‘s Avonds is er weer het buffet, weer heerlijk en weer veel te veel. Er zijn overigens bijna alleen Duitsers in ons hotel. Mama belt nog met Jeroen; hij zegt dat het de hele dag geregend heeft in Lauwersoog en zij zegt maar niks!