24 december 1993

24 december 1993 - Kovalam, India

IMG0023

De dag voor kerst is een echte vakantiedag voor ons (zoals alle komende 7 of 8 dagen?). Voor het eerst in Kovalam stralend blauw, de golven zijn fantastisch het is niet te heet om op het strand te liggen en een sodaatje kost maar 18 cent. Terwijl wij ons misschien toch wat melancholiek voelen omdat we liever thuis zouden zijn, moet iedereen in Nederland wel stinkend jaloers zijn op dit paradijsje. Echte engelse kerstplumcake als lunch en verse ananas op het strand. We hebben aardige Duitse buren gekregen en de kamer bevalt nog steeds prima. Om 7 uur is het tijd voor het kerstdiner (raar hoor op de 24e) en Robert en Carolina zitten al klaar aan een tafeltje vlakbij de zee. Het menu: -verse cocosnoot (welkomstdrankje) -sweet corn chicken soup -nan -pulao -aloo gobi -peas masala -fish molly -garnalen masala -kip kerala stijl -kerstmis cake -fruitpunch Het is lekker, er is genoeg en de obers zijn aardig. Als we na afloop nog een koffie hebben genomen zijn de meeste strandtentjes al uitgestorven en om half 1 gaan wij dus ook maar slapen.