26 januari 1994

26 januari 1994 - Wadduwa, Sri Lanka

Vroeg gestart, door de ‘binnenlanden’ naar Ambalangado. Onderweg is weer veel te zien, onder andere kaneelplantages en we zien ook hoe de kaneelstokken verwerkt worden door alleen maar vrouwen. Langs de kust rijden we verder Hikkaduwa. In de tuin van het Coral Garden (prachtig hotel) drinken we wat. Hiervandaan kunnen we ook een glasbodemboot nemen over het koraal.

IMG0053

We varen ongeveer 45 minuten rond door hoge golven, zien 2 grote ballonvissen, veel koraal en kleine vissen natuurlijk. En dan aan het eind… zelfs een schildpad! Een hele grote nog wel. Dit is vlakbij de kust dus aansluitend gaan we meteen snorkelen vanaf het strandje bij het hotel. VIDEO, klik hier.

IMG0054

Alle 4 zien we minstens 3 schildpadden, sommige zijn enorm en je kunt ze soms zelfs aanraken. We zijn echt dolenthousiast, dit lijkt toch wel erg veel geluk. Men zegt dat er zo veel zijn omdat het bijna volle maan is. Pap en mam kopen een korte broek, T-shirt en rok van een aardige verkoper op het strand en we eten een tosti met friet voor lunch. Dan rijden we terug naar Ambalangoda en kopen allebei een masker. We zien ook hoe deze gesneden worden van balsahout en beschilderd. Ze zijn prachtig en angstaanjagend. Tevreden rijden we naar ‘huis’, waar ons nog een frisse duik in het zwembad en een heerlijk diner wacht.