27 januari 1994

27 januari 1994 - Wadduwa, Sri Lanka

IMG0071

We gaan vandaag naar Bentota. Bij dit plaatsje, 30 kilometer ten zuiden van Wadduwa is een grote baai en daarvandaan loopt de Bentotarivier. Na een kop koffie maken we op de rivier een tocht van 2 uur met een platte roeiboot. Heel ondiep, smalle ‘slootjes’ met mangrovebomen. We zien ijsvogels, een prachtige rode specht en grote varanen. Heel mooi tochtje, lekker windje en stilte. We zijn blij dat we niet met een motorbootje zijn gegaan.

IMG0055IMG0069

We zien ook nog enorme vleermuizen. Na afloop lunchen we aan de waterkant, het duurt heel lang en is niet echt lekker. Daarna is het tijd om te waterskiën. Dat gebeurt veel op dit brede stuk van de rivier en papa roept al de hele week dat hij het ook zo weer zou kunnen. En inderdaad, feilloos en dat na ongeveer 25 jaar. Ik ben mee in de speedboot en Jelle filmt. Daarna moeten we het natuurlijk zelf ook proberen. Ik ski een rondje na 5 mislukte pogingen, maar Jelle doet het in een keer goed! VIDEO (hier klikken)

IMG0070

Na afloop zijn we allemaal trots op onszelf en op elkaar. Aan de andere kant van de landtong is de zee en een breed strand waar we gaan zwemmen en mango’s eten. Redelijk op tijd zijn we dan terug in ons hotel om, traditiegetrouw, te zwemmen. Het is vandaag ‘Poya’, de vrije dag vanwege de volle maan en het is prachtig helder weer ‘s avonds. Overigens is het na vrijdag steeds mooi weer geweest. Blauwe luchten soms licht bewolkt. De ouders wennen ook aan het warme weer en willen al bijna niet meer terug!

IMG0072