28 januari 1994

28 januari 1994 - Wadduwa, Sri Lanka

Vandaag met de auto terug naar Colombo. We hebben hem dan 8 dagen gehad voor 6250 rupee en hebben 762 km gereden. Vandaar dat we ‘s ochtends een ‘klein’ rondje rijden. Eerst gaan we naar een mandenwinkel vlakbij. De man heeft van alles te koop (VIDEO, klik hier), is vriendelijk en wil alles uitleggen. Mama koopt een vaas van een kokosnoot en een gevlochten brillendoos voor oma. De man vertelt ons ook waar de mandjes gemaakt worden en ook daar nemen we een kijkje en kopen wij een set placemats. Heel leuk allemaal. Verder zien we onderweg nog waterbuffels aan het werk, ze woelen het land om.

IMG0057IMG0058IMG0052

IMG0060IMG0059

Om 1 uur zijn we terug en gaan Jelle en ik direct verder naar Colombo. Dat gaat perfect maar vlakbij het verhuurbedrijf worden we nog van achteren aangereden door een bus. Gelukkig is de schade nauwelijks waarneembaar en de buschauffeur direct uitgestapt en heel aardig. Al met al zijn we toch nog om kwart voor 4 terug bij Villa Ocean View. Mam zit al heerlijk onder een parasol bij het zwembad. Wij voegen ons snel bij haar, eten een omelet, zwemmen en praten. Later nemen we alle vier koffie met gebak. Het is zo gezellig dat we er niet aan willen denken dat het bijna afgelopen is. Vandaag een schitterende zonsondergang en daarna Italiaans buffet met onder andere pizza en lasagne.