26 november 1993

26 november 1993 - Fardapur, India

IMG0070

Tegen de ochtend kunnen we bij iemand aan het voeteneind op de bank zitten, dat gaat iets beter. Later zijn er gewoon zitplaatsen. Om 10.30 uur zijn we in Bhusawal. We eten een omelet op het station, om elf uur gaat de trein naar Jalgaon. Die is er zeer snel, al voor half 12. In Jalgaon nemen we een riksja naar het busstation. Opvallend is dat hier weinig mensen Engels spreken, ook alle opschriften zijn in Hindi, toch vinden we de nieuwe en vrij luxe bus, naar Fardapur. Wel 2x3 stoelen maar ze zitten lekker. Een man in de bus vertelt dat we voor een hotel inderdaad in Fardapur moeten zijn en om half twee stopt de bus voor ‘Holiday resort’ van de Maharashtra Tourist organisatie. Wel een leuk hotel, ruime kamer met veranda, waar je rustig buiten kunt zitten. Verder echt overheid: personeel bestaat uit oude mensen, het restaurant is alleen voor ontbijt en diner open, de prijs van de kamer is 128,75 rp en de administratie gaat voor alles. We wandelen ‘s middags nog naar een veld met zonnebloemen en eten later voor de kamer, heerlijke mandarijnen, nog een grote groene vrucht met rode ‘besjes’ erin en samosa met een drankje. Na nog een uurtje slapen is er avondeten van tomatensoep en thali. We zijn een van de weinig gasten en hebben sowieso de laatste dagen heel weinig buitenlanders gezien. Om 8 uur toch wel moe na vannacht, slapen.