25 november 1993

25 november 1993 - Jabalpur, India

Tot een uur of 8 geslapen. In de tuin van het hotel zijn vannacht 2 enorme feesttenten verrezen. Vanavond is hier een bruiloft. We gaan ontbijten, goede koffie en niet duur. Om een uur of 10 uitgecheckt en bagage achtergelaten. Eerst naar het station, de trein naar Bhusawal vanavond is vol, we zijn nr. 10 en 11 op de wachtlijst. Vanavond maar verder zien. Hier geen touristquota of loket wel een lady’s queue en dat schiet nog veel meer op. Om 1 uur zijn we bij de bank om te wisselen. Dat duurt hier een uur! Er zijn ook 2 Afrikanen in de bank, die schijnen hier vaak te studeren en er hangt een bordje dat aan geeft dat zij tenminste 100 rupee op hun lopende rekening moeten houden! Met een riksja naar het busstation en vandaar een tempo naar de Marble Rocks (Beganghat). Best wel een lange rit in een oncomfortabel voertuig. In Begaghat eerst goed en goedkoop geluncht. Rijst, 4 roti, pander korma en suchisakhi met 2 pepsi voor 50 rp. Dan gaan we met een grote roeiboot samen met 20 Indiërs de rivier op om de Marble Rocks te zien. Hoge rotsen in verschillende tinten en we hebben prachtig weer. Het tochtje duurt een half uur. Daarna lopen we naar de waterval (1km) die best wel spectaculair is. Je moet een stuk snelstromend water doorwaden om er te komen.

IMG0071

De tempo brengt ons ook weer terug naar Jabalpur waar we nog wat rondkijken. De winkels zijn hier heel modern, een leuk centrum. We zien zelfs 2 mooie rotan stoelen die we zo mee zouden willen nemen. Samen met bank en tafel kosten ze 5000 rp. Los worden ze niet verkocht. Fietsrikjsa terug naar ons hotel. Daar eten we weer goed, kippensoep, dahl rijst en mutter paneer. We komen 2 mensen tegen die fietsend door India trekken. Om 8 uur naar het station. Onze trein heeft vertraging en komt uiteindelijk pas om kwart voor 12!! Erger nog is dat er geen plaatsjes voor ons zijn. Er is geen alternatief: we installeren ons dan maar op onze rugzakken in het halletje bij het toilet. 8 uurtjes afzien en dan is het voorbij hopen we. We sukkelen wat in slaap, het is weer koud.