28 december 1993

28 december 1993 - Kovalam, India

Omdat mijn oor nog steeds erg pijn doet durf ik vandaag niet te zwemmen. Jelle gaat wel 2 keer. Ik ga er op uit om een boek te ruilen, maar iedere transactie levert hier veel ergernis op. Sommige vragen zulke belachelijke prijzen en doen dan alsof jij gek bent. Anderen vragen gelukkig gewoon 10 rupee. Het weer is wat wisselend hier, vandaag weer veel wolken. Veel lezen en eten (plumcake, tosti, tomatennoedels). Koffie, thee en melk maken op de kamer is nog steeds een genot. Voor het laatst uit eten geweest met de Zwitsers vanavond. Zij vertrekken morgen naar Varkala. Grappig is dat ze 14 januari vanaf Madras naar Colombo vliegen. Net als wij dus, maar dan met Air Lanka. Wel ongeveer om dezelfde tijd, dus we verwachten elkaar weer te zien op het vliegveld. Tijdens het diner nog een ‘grappig’ (alleen achteraf) incident. Plotseling knapt de glazen stolp om de kaars, glas spat overal heen. De ober snelt toe en vraagt of ergens glas ingevallen is. Carolina wijst op haar lemon-soda en hij zegt: I can bring you a new one. Carolina bedankt hem vriendelijk. Later staat dit drankje gewoon op de rekening! Verder commentaar is overbodig, denk ik.