29 november 1993

29 november 1993 - Poona, India

Om half 6 opgestaan en om 6 uur naar het busstation. Om half 7 arriveert de bus naar Poona, weer zo’n nieuwe goede bus en goede plaatsen. De bus scheurt behoorlijk, waardoor we al om half twaalf Poona binnen rijden, een moderne stad. In de buurt van het treinstation boeken we een ‘luxury’ bus voor vanavond naar Margao, Goa. Hier is ook een commerciële ‘cloakroom’ waar we de rugzakken voor vandaag stallen. Poona lijkt een moderne stad, veel winkels, vlot geklede mensen etc. Vandaag is er veel dicht, want het is een feestdag. Via wat omwegen bereiken we Indian Airlines, waar we onze vlucht van en naar Sri Lanka regelen. Dit gaat goed, hoewel het veel tijd kost en de prijs valt niet echt tegen. Met de riksja terug naar het centrum waar we in het Coffee House (een trendy hangout, aldus ons boek) lekkere ‘snax’ eten. Daarna kijken we wat rond in de stad, het is echt mooi en modern hier. We vinden zelfs een winkel met tientallen mooie kerstkaarten die we meteen maar aanschaffen, het is tenslotte al bijna december! Leuk gewinkeld dus en toen hopeloos verdwaald zodat we uiteindelijk zelfs een riksja terug moeten nemen. We hebben nog net tijd voor een thali in een van de talrijke restaurants. Om 7 uur vertrekt de bus en als we door de stad rijden zien we weer de rijkdom van Poona wat een verschil met bijv. Calcutta. Daar kan niemand een fietsrikjsa aanschaffen, hier bestaan ze al niet eens meer! De busrit is een verschrikking, een slechte chauffeur die constant moet remmen, heel veel hobbels en bochten.