30 november 1993

30 november 1993 - Goa, India

Tegen achten zijn we in Panaji, de hoofdstad van Goa. De bus gaat niet door naar Margao, zoals wel zeer uitdrukkelijk was beloofd door het reisbureau. Vervelend maar we hadden het zo langzamerhand wel verwacht. Dus gaan we met de gewone bus naar Margao. Overvol, maar wij hebben prima plaatsjes en de conducteur heeft onze rugzakken keurig weggelegd. In Margao overgestapt (en 2 lekkere broodjes, o.a. bananaflap gekocht) naar Colva Beach waar we om 10 uur zijn. Ja en dan een hotel vinden. De tourist cottages vallen tegen, enorm vervallen, vooral eromheen. Bij een andere tent op het strand ligt veel rotzooi en wonen de Indiërs in hutjes iets te dichtbij. Weer een ander vraagt 475 rp voor een vrij gewone kamer (wel met zwembad). Jelle vindt dan de ideale kamer. Wel wat duur voor onze begrippen (18 gulden) maar perfect: woon- en slaapkamer, badkamer met douche, terras en gelegen aan prachtige tuin (met restaurant) en direct aan het strand.

IMG0078IMG0089

We zijn er echt blij mee en gaan direct douchen, wassen en ‘brunchen’ verder rustig dagje, veel was, kerstkaarten, ‘s middags nog (heerlijk) gezwommen en om 6 uur prachtig de zon in de zee zien zakken. We zitten dan in een restaurantje op het strand waar we garnalenkaassoep eten en spaghetti/tonijn (goed!). Het bier is hier nergens duur (20 rp=1,20). Na onze aanvankelijke teleurstelling over de rotzooi verderop geloven we nu dat we een leuke tijd kunnen hebben in Goa.